De begyndte med at gøre en cykelhandler digital
Servicepos har på halvandet år tredoblet butikken, som den erfarne serieinvestor Torben Frigaard Rasmussen er med i. Stifterne digitaliserede først en cykelhandler og i dag vælter små og store butikker ind som kunder.
– Vi fik kontakt til Torben Frigaard Rasmussen, som fulgte os i et halvt Ã¥r, hvor han hjalp os videre, fortæller Brian Jakobsen.
Og Torben Frigaard Rasmussen troede så meget på de tre unge iværksættere og deres idé, at han også investerede i Servicepos.
Undervejs i forløbet flyttede de med ind i iværksætterhuset Tanken 16, som Torben Frigaard Rasmussen for lidt over halvandet år siden etablerede på Dalumvej 16.
– Vi fik adgang til et kæmpe netværk og masser af rÃ¥dgivning. Torben er jo ekspert i det, som vi arbejder med, nemlig abbonnementsbaserede it-systemer, men han og hans partnere i Tanken 16 kunne ogsÃ¥ rÃ¥dgive os om alt fra online markedsføring til kundeservice, siger Brian Jakobsen.
Det er ikke kun sjov og ballade, der er blevet mere plads til. Antallet af kunder og omsætning er tredoblet, siden de flyttede ind på Tanken 16. Næste år skulle der gerne være 1000 betalende kunder på abonnementslisten og det nye it-system, servere og support skal kunne servicere 10.000 lige om lidt.
– Jeg tror, at de er 100 millioner værd om to Ã¥r, og det mÃ¥ du gerne sige, for sÃ¥ er der lidt pres pÃ¥, siger investoren Torben Frigaard Rasmussen om Servicepos, som hver uge opdaterer Frigaard om udviklingen og en gang om mÃ¥neden holder møde med ham.
Næste markedsskridt for Servicepos er enten Storbritannien, Sverige eller Norge. Eller måske ind i alle tre markeder samtidigt.
– Det er noget af det, Torben kan hjælpe med. Han har erfaringer med kulturen alle tre steder og kan rÃ¥dgive os om, hvor det giver mest mening at gÃ¥ ind, siger Brian Jakobsen.
Læs here artiklen her: Kan snart være 100 mio. kr. værd: De begyndte med at gøre en cykelhandler digital – nu vælter kunderne ind